Fullspäckad helg och hemfärd.



Det har sannerligen vart en fullspäckad helg. På onsdagsmorgnonen drog hela Linköping, inklusive jag och stora delar av resterande Sverige, till Uppsala för att fira Kvalborg och Valbog i vanlig ordning. Jag för min del förfestade själv på en parkbänk och försökte parfymera bort tåglukt, grillukt och alkohollukt, innan kvalborgskvällen tidigt tog slut föt mig vid elva. Dagen efter var det Valborg. Tydligen skulle alla sitta i en och samma lilla park och dricka, prata, sola och njuta för att på en given signal vid två dra sig till valfri nation för champagnegalopp och innan dess köa i en timma.
 Jag prioriterade bort det nöjet, eftersom jag var fullmatat med köande och nöjd med valborg redan. Istället drog mig till Sollentuna för att träffa min bror, upprest, och mina kusiner med tillhörande faster och farbror. Ett par dagar med god mat, Gröna lund, brunch på Bockholmen och shopping är jag även mer än fullmatat på njutningar och har sådan fruktansvärd abstinens efter min dagliga drog jag inte träffat sedan just onsdags.

Därfor (och för att min tågbiljett bara gäller idag kl 19.30) åker jag hem.




Kommentarer
Postat av: saal

Gott

2009-05-04 @ 13:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0