rusning.

Tiden rusar, och det är knappt att jag fattar att jag snart bott här i en månad.
Ta det lungt farmor, du skall snart få veta mer hurvida jag lever eller inte.

glimtar.



En glimt av min halvuppackade framtid.

centrala händelser.

Lite av dagens centrala händelser.
Jobbade sjuk.
Firade finaste vännen Rikard, för tillfället 20 år.
Skaffade hund. Eller rättare sagt: familjen gick och köpte hund.
Packade ner sista sakerna i flyttlådor och tömde rummet på skit.

Nu sitter jag här. I ett kalt barndomsrum. Om några få dagar kommer min lillayster husera här inne. Och jag kommer bo någon helt annan stans. Jag kan likom fortfarande inte fatta det...

student.

bara för att


skit.


Det är när man börjar röja i skiten man ser hur mycket man har... evighetsuppdrag...

hemifrån flyttandes

Såhär i hemifrån-fyttandets tider kommer liksom allt ikapp en. Det är tre ynka dagar innan jag drar mitt pick och pack till Linköping och därefter ytterligare två dar tills jag förflyttar mig själv. Men tänk om jag egentligen bara inbillat mig att jag så otroligt gärna vill flytta hemifrån. Från min familj, från mina vänner, från Mark? Från någon man kanske trodde man började bli kär i? Tänk om jag, när jag sitter där i min ensamhet, inser att det hade vart mycket bättre att bosätta mig i hålornas håla Mark, kanske bo hemma några år till, plugga på Borås högskola och ta jobb på Sanden eller varför inte Lindex? Istället för att omge mig med elräkningar, hemförsäkringar och annat ansvar. Min solklara jag-hatar-Mark-image kanske håller på att spricka när jag snart inser att andra ställen faktiskt inte är så mycket bättre.
Eller inte?
Eller.
Varför undrar jag ens?

RSS 2.0