ett långt inlägg.



Jag har ingen aning om det typ betyder otur eller något att visa sin balklänning i förväg. Här är den i alla fall, men den skall inehålla mer tyll i slutet. Är helt såld på bild 4. Ibland är bror inte så kass som man kan tro.


bal



















Tyllbomb skulle nog de flesta benämna min framtida balklänning. Dröm säger jag. Det är som att sväva i ett tyllhav. Till detta, 80-talsrufs och ett par Acnepumps. Kan bli bra.
Nu skall jag ställa väckarklockan på 03:30 för imorgon bär det av till Linköpings universitet. En potentiell studentbostad sall också inspekteras, kanske blir jag med bostad? Vem vet...





heja mig.


Fysik B nationella avklarat. Resterande kämpar sitter kvar och svettas med denna otrevliga företeelse. Inte jag. 40 minuter tog det för mig att inse att jag inte heller dena gången orkade. Det känns så vekligt, men det går helt enkelt inte. Ingen motivation, ingen kämparglöd, ingen kunskap. Jag har aldrig vart typen som kämpar när man borde. Idag är inget undantag. Jag fascineras av de motiverade tävlingsmänniskornas, till synes outtömligt kämparglöd.
Förhoppningsvis leder detta prov till ett IG i alla fall, istället för ett streck, som Matte E nationella gav. Då rann orken ut efter 25 minuter. 
Heja mig.  

massa.




byxor - 2nd hand
skor - wedins
kavaj - acne
väska - 2nd hand
sjal - kina
linne - hm

Japp. Jag känner en viss vilja att dra till Sätila och bugga för tillfället, men jag tror förnuftet för ta över. Trots att jag länge intygat mig att jag inte har något kvar i skolan att göra, har nu verkligheten hunnit i kapp. En modevisning skall organiseras, inklusive plagg, accesoarer, smink, musik samt koreografi, en franskaroman skall läsas till fredag samt framgångsfullt presenteras, imogon skall det opponeras på en rapport och en svenska muntlig uppgift. Dags att slita min lata röv från the OC och ta tag i det så kallade livet. Helgens slappande bjöd även på ovälkommet stök, vilket ständigt påminner mig att jag ligger tre veckor efter i städningen av övervånngen. Damm gillar vi. Inte.

När jag ändå håller på. Här är några av alternativen till modevisningen i skolan.
The Knife - Marble house.
The Knife - Like a Pen
Yelle - A Cause the Garcons, mix Tecktonik
För övrigt tre av mina absoluta favoriter för tillfället.


våg.



image44

image45

vågigt hår, kavaj från Acne, tunika 2nd hand



strutshals.

En fasligt intressant tisdagskväll som denna inkluderar läsning (i alla fall tills säsong 3 av OC har laddats ner). "Borde"-läsning i form av "les petits enfants du siècle" som omgående överges till förmån av mer stimulerande (okej, i alla fall underhållande och avkopplande) "where rainbows end". Sandra om du läser detta, jag har finally, sådär en evighet försent, kommit igång med läsandet av dina böcker. Förvänta dig att återse dom inom en överskådlig framtid!

Så för nöjes skull publicerar jag en bild från ett bröllop här om dagen. Jag anser mig själv vara snygg på fotot av av den enkla anledningen publicerar jag det.

489871-38

Tack och hej.

shoes.




image43

This is not a new pair of shoes...



sommar.





489871-42


Sitter ute på Hönö hos kära farfar och farmor. Att kliva av färjan en ljummen, ljus kväll känns verkligen sommar. Verkligen, verkligen, verkligen sommar. Precis som bilden ovan på mig och pappa. By the way var jag på Tillskärarakademins visning idag och innan dess hann jag förälska mig i ett par skor från Bianco. Dem skall jag köpa imorgon. Fy mig.



foto.



image40

...

syster.



489871-39



Under min bloggkarriär har jag postat ett antal bilder på min lillasyster. Det hindrar mig dock inte från att göra det igen. Hon är så vacker.




bak.



image37


Bakskidan av ett av mina arbetsprover. Jag tyckte det lbev så vackert.



leopold.

image36

Leopoldmönster är det vackraste mönster som finns. Jag lovar. Detta var en liten tröja jag inhandlade för några dagar sedan som jag helt hade glömt bort...
Nu skall jag slänga ner lite potentiella kläder till aftonen och dra till Jenny. Hon är en fin flicka hon.

projektarbetet.

 Eftersom våran förstoa photoshoot försvan till projektarbetet plåtade jag och kära Flisan lite mer nyssens. Tänkte här med visa er några få bilder. Tagna av Felice Andersson. Gillar den i mitten mest.

489871-35489871-34489871-33





arbetsprover.



489871-32
489871-31489871-30489871-29


På senaste har jag knåpat lite med arbetsprover till ansökning till tillskärarakademin. Nu känner jag mig färdig och fulländad, och imorgon skall dessa plåtas.

personal shopper.



Mitt nya yrke som personal shopper åt min mamma gjorde att jag även idag drog på mig lite paltor, annars hade jag med all säkerhet stannat i min bekväma pyamas hela dagen.

image28

kavaj . 2nd hand
kjol - frida h
tights - monki
skor - Bianco
väska i ormskinn - 2nd hand



RSS 2.0