syende.



image25


Jag har sytt så väldans mycket på sistone. Det är en befrielse för själen, tro det eller ej. En dag, typ på torsdag skall jag visa er hur duktig jag är. Här är en liten bit av en kjol. Fin tycker jag nog allt att den blev. Nu skall jag fortsätta med mitt syende...


fräsig lugg.



image16
image17

blus - Lindex
kjol - egenproducerad
uppkrullat hår

Mästerfotografen Frida har dagen till ärat förevgat dagens jobbklädsel. För så är det, snart drar jag till Lindex och svettas i fyra timmar. Okej, det kanske inte är så jobbigt men ändå. Nu skall jag tvätta kläder för hand och torka mitt golv. Visst var ändå min provisoriska lugglösning lite fräsig? Sprejad är den i alla fall.



roligare saker.


Det finns ju avsevärt roligare saker att syssla med en kväll som denna än att plugga fyisk. Som att äta godis, sy, kolla film, äta mat, sova, springa, lyssna på The Postal Service, läsa nya Elle som nästan blivit gammal alla redan... Då är det allt lite sorgligt att fysikböckerna har sin givna plats på mitt skrivbord, men jag önskar min själv och alla andra svettandes Nv3 elever där ute i Mark ett fett lycka till. Simma lugt.

Låt mig även presentera mig själv:
image15

blus - 2nd hand
cigarettbyxor - Lindex



skirt.


image11




Acne. Denna vill jag ha. Amen



favorit.


Nu skall jag göra något sådär superbloggigt, nämligen rekommendera de bloggar jag dagligen ägnar en liten visit. Det finns ju de bloggar man inte gärna känner sig vid, med billiga Gina-outfits och B tävlingar där det ärade priset består av någon billig lacksko, förra årets modell. Inget ont mot dessa blogga... jag känner mig bara inte så inspirerad av dem. Sedan finns det bloggar som drivs av äkta konstnärer (klyschigt) och människor med medvetenhet och intellekt. Jag påstår inte att Gina-bloggarna inte har hjärna, de använder den bara inte i samma utsträckning som den andra kategorins bloggare.

Hanna Fridén - Oponist för nya ideal, feminist och har ett hängivet intresse för sina tarmar. Inte för att det sista tyder på någon övermäktig kreativitet eller intellekt, men det är ruskigt underhållande.

Sofia Dahlén - Mode på en annan nivå. Lite jobbig att läsa dock då man lätt drabbas av mindervärdeskomplex då ens egna kunskaper uppgår till ca 5% av Sofias.

Blondinbella - Ett intressant val för många kanske. Finns det någon bloggare som är så hatad? Jag har under en längre period gått runt med en gnagande irritation mot denna blondin tills jag insett hur begåvad hon egentligen är. Att hon är hatad av de flesta gör det plötsligt mer intressant att tycka om henne, och det faktum att hon under det senaste året byggt upp sitt varumärke har resulterat i en rejäl kosing. Det hade inte en blåst blondin utan intelligens klarat. Jag lovar. (Dock får jag erkänna att det inte är inehållet i hennes blogginlägg som lockar, utan mer det faktum att hon är ett fenomen.)

Thatshot - Renodlad modeblogg med mycket hög klass på inlägg och det visuella.

Nio till fem - Det finns få flickor som är sötare än Sandra. Det är nog därför jag är fast. Hennes förskönande av cigaretter och vindrickande gör en nästan till rökare och alkoholist bara genom att läsa hennes vackra inlägg.

Kalinbalin - Bered dig på att inte fatta, men ibland är det bara så vackert.


skönt.


Jag har under en underbar spingtur med min kära far begrundat min livssituation. Under alldeles för lång tid har jag kännt mig ohjälpligt stressad och pressad som ett reultat av min planering och ovisshet. Resultatet av spingturen var att jag blev bensäker på hur jag skulle söka till hösten, samt att rimliga ribbor sattes i mitt huvud för hur jag skall hinna med det. Jag är trött på att aldrig nå mina egna målsättningar. Att alltid vara en sådan obotlig tidsoptimist. Vad vinner jag på att somna i ångest i slutet av dagen med ett berg av måsten kvar i min ansatta hjärna? Att sy fyra fullständiga avancerade plagg till tisdag är omöjligt med en projektredovisning och ett fysikprov. Varför envisas jag då med att sträva mot det?
Ikväll kommer jag inte somna 01:15 i stressad panik över allt jag inte hann göra, utan i kväll har jag endast som mål att sy färdigt en kjol, samt komplettera en franskauppsats. En mycket rilmlig målsättning som gör att jag kommer kunna sluta dagen med en film i sängen i lung och ro sådär fram emot halv tolv. Skönt.

ett annat liv.

image36

image10

tunika - second hand
tights - monki
blus - second hand

En vacker photo booth bjuder jag på idag. Fint eller hur? Dagen har bestått av ryggont, huvudvärk och irritation.En mindre bra kombination vilket som tur var lindrades med vackra klasskompisar och liknandes närvaro. Nu vätar arbetsprover för hela slanten. En kjol med nitar skall färdigställas, och efter det skall jag börja knåpa ihop en liten kavaj i princessmodell efter egen mönsterkonstruktion. Flyter det hela på riktigt bra kan jag räkna uppdraget fullbordat till helgen. Som oftast lever jag på hoppet.

onödigt.


22.01
Jag har så mycket kvar jag borde göra så jag spyr. Presentationsmaterial till engelskan, läsa ut engelskaromanen, fullborda den missuppfattade franskauppgiften, sy arbetsprover. Thursday, thursday. Må du aldrig komma.
Okej, detta var ännu ett helt onödigt illägg som definitivt inte bidrog till att jag får mer gjort.
I vilket fall. Jag går och lägger mig i sället.



smoker.

image12

Min alldeles egan Karin (som jag för övrigt tänker ta patent på att göra blåmärken på) tog en dag några foton. Detta blev vackert tycker jag. Dystert, men fint.



våld.

image34
image13

jeans - för små. med våld går dom på

linne - gammalt som gatan
skinnjacka - äldre. typ 40 år
solisar - relativt nyinköpta från glitter





disciplin.




Helst vill jag bara ta mina halvlästa Bon och Eller och dra ut mitt pick och pack till den tjocka filten på gräsmattan och njuta av dagens sista solstrålar, men icke går det. Nu förstår ni, nu har jag lagt upp en extremt bra planering på hur jag skall klara av tiden till 5e maj. Det är tjockt mina vänner, men jag tänkte lyckas. Kanske bara för att få känna att jag faktiskt har liiiite liiiiite disciplin kvar någonstans gömt där bakom latheten. Inslumrat dock, men inte dött. Hoppas jag.




wildkids.

489871-33
image14

489871-32
Min syster skall söka till wild kids. Den lila busen.

jag.




489871-31
tröja - frida h
kjol - frida h
strumpisar - Lindex



absurd anledning.




Sitter nedsjuken i min fårtölj som är belamrad med diverse skor, kläder, sjalar och ytterplagg (kan en fårölj rymma så mycket saker och en människa på en och samma gång?) och tiitar flackande mellan engelskaboken (som borde vara så gott som utläst... lååångt kvar), symaskinen och mönsterkonstruktionerna (en tappert försök att söka till tillskärarakademin för ett enda ynka år av njutning skall göras.. i detta inkluderas en hel del jobb nedlagt i arbetsprover), fysikböckena (att ligga 50 sidor efter har aldrig vart min favorit) och franskaromanen. Dagen är alla andra dagar lik, jag vet inte i vilken ända jag skall börja. Helst av allt vill jag bara sova och glömma. Jag vill bara ha färdigt allt på ett nu, och slippa känna pressen, ett alternativ som är lika omöjligt som overkligt. På något sätt in i allt annat man borde tänka på kom eventuella studentplanerna med, och någon stans antydde jag att jag inte behövde någon studentskiva. Av vilken absurd anledning skulle man fira min student liksom? Vi låter frågan stå obesvarad och tar oss bort från datorn. Godkväll.




inget speciellt.




Inget kul på lång tid. Idag var jag och ritade bh:ar på tillskärarakademin. Jag skall nog producera en garderob av helt egengjorda kläder. Trosor med rysh och dräktjackor i chanelstil. Men det får jag ta en annan dag... när jag har tid.

sökning.

Jag har nu i alla hast (trots att senaste ansökningsdagen är framflyttad) sökt till industriell ekonomi internationell franska vid Linköpings universitet. Nu får man bara hålla tummarna att inte antagningspoängen skjuter i höjden för mycket...

opepp.


Sitter här och föröker knåpra ihop ett engelska-arbete och är så otroligt opepp man bara kan bli på att skriva ett engelska-arbete. Men jag måste. Man skulle väl kunna beskriva effektivitetsnivån genom att poientera att jag uder tre timmar har fått ihop 1/5 A4. För tillfället letar jag febrilt efter ljusglimtar i tillvaron, men den enda jag ser nu är när jag om fyra timmar somnar efter att ha slösar bort ännu en kväll vid mitt kära internet. Kul va?

Om man vill dra hela denna livssituationen till sin spets skulle man ju kunna likna mitt liv vid bloggen. Lika grå och färglös som den är, är även livet just nu. Eller i alla fall de senaste timmarna. För plugga, det är verkligen det allra, allra värsta som finns.



Spännande update: Vi lägger ner plugget och kollar på film istället.



diet.

Hej.
Idag fyller jag år och då kör jag alltid med min specieldiet, med start denna födelsedagen.

frukost 1 - gul mandeltårta
frukost 2 - kladdkaka med choklad
lunch - mer kladdkaka samt mystisk annan kaka
mellanmål - toffifee
mellanmål 2 - gul mandeltårta och mer toffifee

Man skulle kunna beskriva det jag upplever nu som ett massivt illamående utan dess like, orsakat av för mycket socker och fett. Det, mina vänner, är inte barmhärtigt någonstans. Obs, denna diet rekommenderas inte.

mini.

489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24489871-24

I brist på annat. Nu drar vi igång födelsedagsfirandet med lite plugg!

tandkött.

Fläkte precis upp en bra bit av tandköttet med ett knäckebröd. Hela munnen smakar blod. Mums.
Nu skall jag hoppa in i ett par nya strumpbyxor, eftersom jag råkade paja ännu ett par idag, och dra in till Borås och hämta den älskade MacBooken. Finally.

död.

Pungar man ut med 13 papp för en apparat som en liten Mac förväntar man sig lite längre livslängd på hårddisken än 7 månader. Hårddisken är död. Lika död som halva mitt projektarbete som den tog med sig. Men jag är samlad, harmonisk och lugn. Inte.

yes, månag.

Yes, det är måndag och en galet underbar vecka väntar. Det hoppas jag i vilket fall på. För tillfället sitter jag och knapprar på paper i Engelska C. Ämnet jag skriver om är så lite som trendanalystik. Namngett enligt föregående för att jag skall verka smart. Som mina vanor tillhör kan jag itne sätta mig vid en dator och jobba effektivt om jag inte fått ägna mig åt lite slösurferi först. Så var även fallet idag, och jag hittade denna underbaringen till kvinna. Iförd färg och glamour så till den grad att jag bara vill byta stil och bli en sån snygg färgbomb som damen i fråga. Vad tros?

en annan gammal en.


489871-23


En annan gammal bild. Jag funderar på varför jag var så mycket snyggare då.. antar att det är avsaknaden av ringar under ögonen.

Jag har i alla fall otroligt nog lyckats kravla mig ur helgdepressioner krampande grepp. Det är sant, jag får ibland helgdepressioner. De inträffar oftast i samband med att jag inte skall hitta på något kul en helg och då tror att jag är socialt missanpassad, och att alla andra har tusen roliga saker att göra utan mig (vilket i och för sig skulle kunna vara sant) eller i samband med födelsedagar. Ja, jag får faktiskt födelsedagsddepressioner med. Allvarliga sådana. Och jag fyller år snart. Hua.


hej.

hej.
Gjorde högskoleprovet igår. Som vanligt hann jag tänka på allt annat än texterna jag skulle koncentrera mig på, eller talen jag skulle lösa. All motivation ligger under minus, och jag bara hoppas att detta är en årslång period som snart går över. Tror jag fick 1,4 enligt de förra årens gränser, så bättre lycka nästa gång. Kom hem, åt mat, la mig i sängen och somnade med kläderna på klockan åtta. Vaknar 14 timmar senare kolckan tolv.
Happ, så kan det vara. Jag tror det är något fel på mig.

kosta vad det kosta vill.



489871-22

Dessa svarta skall jag köpa i höst. Kosta vad det kosta vill. Från Acne.



vacker.

489871-21


Tycker denna bilden är så vacker i färgerna. Det är min käraste, minsta lillasystern, för mer än ett år sedan. Så liten och vacker och oemotståndligt söt. Idag sydde jag klart en lila klännign med blommor på till henne. Den blev sötcool på ett alldeles unikt sätt som passar mina alldles sötcoola, unika minsta. Ni kanske får se den en dag. På ett sommarkort från en holme utanför hönö, med farmor och farfar och familjen. Och sommar. Och hönökaka med kaviar på. Och svart vinbärssaft som skär sig i smaken. Och fiksmåsar, manetkrig och tång. Krabbrace och solbrända ben. Brors snabba minibåt och farfars sävliga. På ett sommarkort kort sagt.

i brist på annat.

489871-20


Postar en gammal bild i brist på annat. Flisan (min projektarbeteskompanjon) tror att jag sitter här och produverar en rapport för fulla muggar, men jag lurar henne fullständigt. Updates från datorfronten. När man startar datorn med installationsskivan i så funkar det superb tills man skall välja mål..någonting, då det plötlisgt inte finns några alternativ. Någon som vet anledningen?

oh.

489871-19
leopardtights - hm
pingvinklänning -. 2nd hand

Oh jä, våren är på intåg och min lycka är complete. Jag är förväntansfull och galet glad inför all vårens strapaser. Här skall det sökas lägenheter, resas, tas studenten, sökas utbildning, umgås och bara leva. Mina vänner, detta kommer bli en kanonvår!
På mindre kanon-sidan kan placeras att min dator, älskade MacBooken, igår inte riktigt ville min väg och nu startas den inte alls, eller jo den startas, men sedan står den där. Brusande och stålgrå utan minstra livstecken. Får jag poientera att detta är mina livskamrat, och att det för allt i världen inte för hända denna mackapär något. Hua, jag måste få ordning på detta... Någon som vet hur man går till väga för att skaka liv i denna döende vän? Det är bara grått som sagt, sedan kommer det upp som en liten mapp på skärmen, ca 2x3 cm, med ett vitt frågetecken i.

RSS 2.0