.


Min nya livsmission är att aldig låta salli hitta min blogg. Never.


måndag igen.

Det är måndag igen.
Med andra ord ännu en helg är över. Panikar en del över hur efter jag är i mitt annars så organiserade liv. Tvätthögen sträcker sig en meter över okej (jag missade förra veckans tvättid). Diskhögen sträcker sig även den långt över okej, jag har helt enkelt inte känns mig inspirerad. Att diska altså. Min förmåga att känna att jag ligger i fas tom i skolan är totalt bortblåst och ersatt av en lätt förvirrad känsla. Städningen ligger jag x antal veckor efter och the shape förstördes totalt i helgen.

Så hät kommer nu kvällens lista:
- läsa igenom dagens linjär algebra-föreläsning
- läsa igenom de senaste ekonomiföreläsningarnas sidhänvisningar
- känna mig nöjd över att jag tror att jag hänger med i envariabelanalysen
- damma, dammsuga, byta lakan
- diska (!!)
- boka tvättid
- dra till gymmet
- gå igenom senaste tidens papper, såvär skolrelaterade som räkningar.
- laga mat. mat. mat.
- inte kommentera bilder på facebook hela kvällen

Låt oss dela denna på tre och leva på hoppet!

min dag.


i mat - havregrynsgröt, ICA pytt i panna, morot, godis, kall paj
i rörelse - 1 mil cykel, 6 km löpning
i smärta - obeskrivlig kramp i vaderna
i plugg - 6 timmar mer eller mindre effektivt ekonomiplugg på unversitetet, en sista genomgång av formler såhär på kvällskvisten
i övrig sysselsättning - S02E06 av Gossip Girl, samt två mer eller mindre totalt meningslösa tjejfilmer.
för tillfället - ekonomi, kleerup och rött te.
i ångest - hmm..

dagsläget.

Det känns som om livet såhär runt tenta-p inte har så mycket att erbjuda mer än plugg. För tillfället sitter jag och går igenom excellabbar en masse, med tingsek i öronen, för att behärska olika typer av kalkylering i detta "kraftfulla" program, för att citera min föreläsare. Det är stundtals ganska roligt, eller så skiver jag detta bara för att försöka intala mig det. Det är ganska torrt faktiskt. Och bokföringen som komma skall är inte den direkt mindre torr. Ekonomi känns intressant och relevant, när man läser om helheter, hur system fungerar, men för tillfället. Njae..
Nu, åter till excelplugget.

laddar.


Pajbak, joggande, några timmar på universtitetet, algebraplugg och ett för stort intag av socker har dagen fört med sig. Nu är det dags att ladda för den kommande kontrollskrivningen i linjär algebra om tio timmar. Hur gör man det bättre än några sidor cosmopolitan i sängen och söööööömn?


lördag - pluggdag.

Lördag - Pluggdag.
Ett fatkum som egentligen borde få mig att gå i taket, men idag känns det faktiskt inte så tokigt. Kanske för att jag nästan börjat i tid inför ekonomitentan, och känslan av att vara i tid är otrligt rogivande, på snudd till underbar. Kanske bidrar frånvaron av utgång igår ocksås till dagens flyt. Antagligen. Fin vana det där att inte gå ut på fredagar (om man kan kalla det för vana efter en kväll?)
Andra glädjeämnen för dagen är faktumet att min kära Kinakompis Johanna befinner sig i Liköping och ämnar göra mig sällskap frammåt fyratiden:
- "Frida vad gör du mellan 15:30 - 17:00?"
Ibland får man accepteras som "uppfyllnadstid" mellan 15:30 - 17:00.
Tillåt mig att visa upp skönheten, hon är en riktig pudding skall ni veta. Och singel.




- återtäff - återträff - Kina med vår rumsgranne -

the consequence

Tenta-p närmar sig med feta stormsteg. En pirrande känsla av spänning, lite obehaglig, sprider sig. Kommer man klara det? The test. Hjärnkapacitet nog? Jag menar, 3a i matematisk grundkurs visar ju inte direkt på skinande intelligens? Eller tillräckligt intelligent pluggande?
Från och med nu. Inga lektioner. Från och med nu tio timmars plugg/dag tre veckor framåt.
Wish me luck.


dyrbar tid.


Det finns inte så mycket mer än pluggångest i mitt liv att dela med mig av för tillfället. Kanske lite om festligheter med orienterarna, men livets glada stunder kvävs allt under stunder som denna. Jag skulle aldrig ha skaffat internet för nu sitter jag här igen. Fullkomligt stuck. Fullkomligt SLÖSAR bort min dyrbara tid. Imorgon blir det bättring med plugg minst tio timmar, träning, tvättning, städning och andra hälsosamma sysslor (altså ingår facebook, men i BETYDLIGT mindre mängd). För att muntra upp mig återupplevs helgens händelser nedan. Censurarde såklart.







knytkalas och rehabilitering


Jag tror inte detta med internets återintåg i mitt liv var en vidare bra ide. Nu har nämligen nästan en hel dag gått. Vid internet. Igen. Som vanligt. Jag inser någon stans hur svårt det är att komma ur gamla mönster och vanor. Typ som denna tre-gånger-i-veckan-regeln. Det kan omöjligt sluta bra. Varken tre-gånger-i-veckan-vanan eller internet-vanan. Hursom kan lite kvalitetstid/rehabiliteringstid vid datorn vara välbehövlig och kankse någon stans även nyttig. Gårdagen bjöd nämligen på Knytkalas med allt vad det innebär.



äntligen.

Äntligen! Efter två månaders suktande sitter jag här med en alldeles egen internetuppkoppling. Kan ni fatta, två månader? Det känns som om en del av mig har kommit tillbaka, och att avståndet hem krympt till 1/10 del (på gott och ont). Med tanke på att jag inte ens visste om att Katrin och Alex Schulman hade gjort slut (eller?), kan ni själva lista ut hur mycket jag har att ta igen. Inklusive två Gossip Girl-avsnitt. Himlen!

RSS 2.0