dagens funderingar.



För ett par dagar sedan beundrade jag mina nya friends-siffror på facebook (alla vet ju att detta är den ultimata måttstocken på hur okej man är som människa, med tanke på tidigare inlägg om statusjagande) och såg att dessa nu var en ynka människa från att nå 400 sträcket. 399 med andra ord. En dag senare såg jag till min förtvivlan att jag nu hade 398 vänner! En någon hade bestämt sig för att jag inte var tillräckligt attraktiv, tillräckligt rolig, eller något annat inte tillräckligt för att vara värd att vara vän med. Med ett något brännt självförtroende gick jag dock vidare i min facebookkris, ända tills idag då jag såg att mitt vänner-antal var på 396! (!!!) Ytterligare två personer hade slutit sig till en avhoppande skaran.
Okej, jag erkänner, det är bara facebook, men visst blir man nyfiken och en smula konfuderad? Vem var det som tog detta beslut? Av vilken aledning? Var det facebookadministratörerna som såg mitt stundande högmod i samband med passerandet av 400-sträcket och helt enkelt ville rädda mig från det? Imorgon när jag loggar in, kommer mitt vänner-antal ligga på all week low (eller ve och fasa all month low) 363? Frågorna har minsann passerat 400-sträcket.


En annan helt annan fundering är hurvida jag ingår i den 2/3-del som tydligen klarat linjär algebra-tentan? Om så otroligt nog är fallet skall jag hjula runt campus valla och tillåta mig minst femton klägg i baljan!


Kommentarer
Postat av: ester

Hej love, det här är förfärligt! Att bli dumpad på facebook, för att göra dig gladare kan jag säga att du iaf har fler vänner än jag och alltså inte är den mest impopulära personen dans le monde haha. Kommer snart och försöker liva upp dig med lite vin plus vässade klackar redo att inta alla studentpubar inom fem mils radie från din lägenhet!

2009-01-13 @ 12:00:02
URL: http://estermatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0