torsdagsbloggen.



Hej mina vänner. Jag sitter nu och läser Cloetta Fazers årsredovisning en sista gång, tillsammans med ett laddande humör och ett glas rosé. I högtalarna dunkar Juvelen, så mycket dunk det går att få från en MacBook. Inget dunk med andra ord. Det är platå ikväll för att försöka få lite lyster i tillvaron. Samma lyster som butiksbiträdet på Make Up Store påstod att min hy skulle få om jag började använda Skin Serum. Annars fortsätter den olystra tillvaron i sitt vanliga makliga lugn. Det är väckarklocka 06:45. Skola mer eller mindre från 8:00-17:00. En sväng via gymmet. En trött kropp bland löpband, hantlar och corebollar. En ännu tröttare kropp framför datorn med en kopp kaffe och slutligen en dödligt trött kropp i säng vid tolv, inte ovanligt accompangerat med ett avsnitt gossip girl. Dagen ruckade dock lite på rytmen och låt mig här redogöra för er. Väckarklocka vid vanlig tid. Tvätt och eget matteplugg fram till tio. En linjär algebralektion. En stunds beskådande av Caselösning. Den vanliga trötta kroppen på gymmet. Kemtvätten, tandläkaren. Ett minibråk i Telias butik på en kvart. Ett upptagande av bråket på Telias kundtjänst ytterligare 30 minuter. Tillbakahänvisad till butik. Jag hatar Telia. Massor. Torsdagskröken med en öl. Island en kvart för lite strösurfande. Bikande i ivrig fart hem igen med vissheten om att det nalkades Platå ikväll, och detta hela leder till mitt nuvarande tillstånd.

Det gället dock att behålla lugnet ikväll (men det är nog inget som helst problem eftersom jag är en hejjare på att behålla lugnet) eftersom jag skall vara fit for fight med Skandiabanken 10:00. Mina vänner, jag har gått vidare i Academic Works rekryteringsprocess och imorgon väntar en ytterligare intervju på Skandiabanken här i Linköping. Kundtjänst minsann. Jag skall bli världens trevligaste kundtjänstare minsann. Mycket trevligare än Telia. Det är iof inte så svårt…





Kommentarer
Postat av: kar

älskar att läsa dina väsentliga tankar... på riktigt. puss

2008-11-20 @ 22:30:04
URL: http://kosmea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0