vardaglig lunk.



Så var man inne i den vardagliga lunken igen. Det är jobb på Lindex hela veckan för min del, och det mjukstartade idag 14-18. Förutom iakttagande av diverse runtstressande kunder, galgande, larmande, vikande, hängande, leende och förklarande inom ämnet ”hurvida vi inte har möjlighet att byta oplomberade trosor”, hanns Markbors ängsliga socialt hierarkiska och system gås igenom, och ett antal lakritskolor slank ner på det. Andra samtal jag hade med mina kunder idag var hurvida det är värt att slå i sitt huvud så till den grad att man glömmer av vad man köpt till sig själv i julklapp. Jag och den stressade julklappsshoppande mamman kom fram till att det nog faktiskt inte var värt det.

Andra saker ovärda att nämnas kan vara att tröttheten inte riktigt har lämnat mig, och att jag nu sitter här för att samla kraft till att i alla fall läsa en timma Linjär Algebra. En timma som jag djupt tvivlar på kommer bli av.





Kommentarer
Postat av: kajsa

älskling är du hemma?? i så fall skulle jag så fruktansvärt gärna träffa dej! täntke dimpa in på lindex på onsdag, är du där då?.. efter två någon gång.. saknar dej!

2008-12-15 @ 21:22:12
Postat av: ulle

kommer jag hem sist av alla? hela oslo är tomt.. (kanske inte hela, men allt som har med studenter att göra... någon tapper medicinare kvar här och någon där.) idag är det jag och min älskade statistik.

nyår?

puss

2008-12-16 @ 09:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0