hemifrån flyttandes

Såhär i hemifrån-fyttandets tider kommer liksom allt ikapp en. Det är tre ynka dagar innan jag drar mitt pick och pack till Linköping och därefter ytterligare två dar tills jag förflyttar mig själv. Men tänk om jag egentligen bara inbillat mig att jag så otroligt gärna vill flytta hemifrån. Från min familj, från mina vänner, från Mark? Från någon man kanske trodde man började bli kär i? Tänk om jag, när jag sitter där i min ensamhet, inser att det hade vart mycket bättre att bosätta mig i hålornas håla Mark, kanske bo hemma några år till, plugga på Borås högskola och ta jobb på Sanden eller varför inte Lindex? Istället för att omge mig med elräkningar, hemförsäkringar och annat ansvar. Min solklara jag-hatar-Mark-image kanske håller på att spricka när jag snart inser att andra ställen faktiskt inte är så mycket bättre.
Eller inte?
Eller.
Varför undrar jag ens?

Kommentarer
Postat av: Cosmopolit

Frossa i nostalgi och minnen nu för efter 12/8 har ditt nya liv börjat med en marathonnollning och underbara nya vänner och härligt kul utvecklande liv. Det ska vara lite tufft att lämna annars hade du ju haft det förfärligt fram till nu och så är ju inte fallet. Sedan finns ju Mark, familjen och vännerna kvar, bara 2 timmar bort. Kramar.

2008-08-05 @ 09:50:52
URL: http://cosmopolit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0