trött.

Jag läste precis Michaelas (för stureplan.se) blogg. Hon ägnade en kort sekund, eller ett blogginlägg som vissa kallar det, till att uttrycka hur trött hon är på konsumtion. Jag känner ofta precis likadant. ibland blir jag så trött på konsumtionsmekanismen att jag bara vill spy och flytta till en egen liten öde ö. Mina få, ihoptjänade lindexkronor känns som en förbannelse och hela min garderob, inklusive mina nya älsklingar, hade passat bäst på ett bål. Jag vet inte varför det ibland slår slint i huvudet på det sättet, men någonstans tror jag att det är sunt.

Samtidigt är jag fortfarande som alla andra eftersom det är lika "inne" att klaga på och ifrågasätta kvinnor och dess shopping och helt fördömma ytlighet, som det är att shoppa.

Och jag blir ju faktiskt minst lika trött på utseendeideealet nästa sekund. Och den tredje blir jag trött på min pappa. Sedan vill jag bara spy på mina klasskompisar. Man blir nog faktiskt bara trött på allt ibland.
Och jag tror nog att det är sunt.

Jag skall för övrigt sätta ett nytt utseendeideal.
489871-12

Nu skall jag städa en skitig toalett och sedan ägna mig åt mina egna förvridna intressen. Jag tror det kallas sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0